CV

Download als PDF

 

Opleidingen

 

1997 t/m 2001
Universiteit van Amsterdam, Faculteit der Economische Wetenschappen – Bedrijfseconomie, Amsterdam.

Specialisatievakken: Strategisch Management en Organisatie, Marketing Management.

Verbredingsvakken: Strategie, Organisatie en Arbeid, Marketing Management.

Vakken: Internationaal Strategisch Management, Detailhandelsmanagement, Reclame Management (Erasmus Universiteit Rotterdam), Consumentengedrag (Erasmus Universiteit Rotterdam), Commerciële Communicatie (Faculteit der Politieke en Sociaal Culturele Wetenschappen), Marktbeleid & Marktonderzoek, Verkeers- en Vervoerseconomie, Internationale Economische Betrekkingen, Geld, Krediet & Bankwezen, Management Accounting, Mondeling Debatteren, Wiskunde, Statistiek.

Scriptieprobleemstelling: Hoe worden de waarde creërende processen van bricks and mortar organisaties beïnvloed door de digitale technologie en de digitale initiatieven van bestaande en nieuwe ondernemingen? En welke nieuwe mogelijkheden om waarde te creëren ontstaan voor deze organisaties?

1997
Nederlands Instituut voor Marketing, Amstelveen. NIMA-B diploma.

1991 – 1996
Hoge Economische School Amsterdam – Economisch Linguïstisch, Amsterdam.

Hoofdvakken: Bedrijfseconomie, Commerciële Economie, Algemene Economie, Bedrijfsorganisatie, Engels, Nederlands, Duits.

Afstudeeronderwerp: In opdracht van Strictly Media onderzoek naar het imago van het tijdschrift Strictly bij de doelgroep.

1986 – 1991
Kalsbeek Scholengemeenschap – HAVO, Woerden.

Vakken: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Economie I, Economie II.

 

Werkervaring

 

November 2012 – heden
Strategie & Creatie Manager SBS Broadcasting – Freelance opdracht.

Concepten en Full Media Formats | bedenken en realiseren | branded en voor programma’s | voor de zenders SBS6, Net5 en Veronica. Voorbeelden zijn Amsterdam Fashion Week met L’Oréal Professionnel en The Color Run met Plan Nederland. Initiëren en coördineren samenwerking met Sanoma in verschillende adverteerders cases. Ontwikkeling nieuwe formats en proposities.

Juli 2013 – heden
Strategisch plan Rever Projectinrichting – Freelance opdracht.

Rever online neerzetten als lifestyle merk / communityStrategie opstellen waarmee Rever via digitale kanalen wordt neergezet als lifestyle merk / community. Online invulling ontwikkelen om de doelgroepen op een verrassende en creatieve bekend te maken met en te interesseren voor Rever. Concrete toepassingen aangeven voor verzamelen en benutten data geïnteresseerden.

Augustus 2012 – Oktober 2012
PR Dress Red Day Nederlandse Hartstichting – Freelance opdracht.

Dress Red Day is de dag waarop de Hartstichting aandacht vraagt voor het nog onbekende feit dat hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer één zijn bij vrouwen. Hier willen we wat aan doen, samen met de Nederlandse vrouwen.

Mijn taken: vanuit de campagne de doelstellingen vertalen in een pragmatische PR-strategie en aanpak en deze ook uitvoeren. Benaderen belangrijke en invloedrijke partijen ten behoeve van aandacht voor Dress Red Day inclusief creatieve voorstellen. Samenwerkingen met bedrijfsleven en mediapartners koppelen aan PR kansen. Inzet social media in overleg met online team, coördinatie Fab Magazine Dress Red Day event. Deze rol vereist een grote mate van zelfstandigheid.

Juli 2012
Full Media Formats schrijven SBS Broadcasting – Freelance opdracht.

Voor de zenders SBS6, Net 5 en Veronica invulling geven aan de formats van de tv-programma’s die op het scherm komen in het nieuwe tv-seizoen: second screen, tv meets digital, social media en de websites.

Februari 2011 – heden
Online Communicatie en PR specialist Terberg Leasing – Freelance opdracht.

Social Media plan introductie Justlease.nl inclusief Social Media beleid interne organisatie. Strategie, activatie en onderhoud LinkedIn, Facebook en Twitter accounts. Opstellen perslijst on- en offline influencers. Schrijven en distributie persberichten. Strategie en inrichting blog t.b.v. MKB-doelgroep.

Februari 2011 – heden
Business development Snore-Breaker – Freelance opdracht.

In de markt zetten Snore-Breaker (uitvinding tegen snurken) op de Nederlandse markt: marketing en communicatie. Ondernemen. Strategische samenwerkingen opzetten met leveranciers en webshops. Verkennen en bewerken medisch kanaal inclusief zorgverzekeraars.

September 2010 -  februari 2011
Communicatie adviseur KPMG – Freelance opdracht.

Rebranding operatie; doorvoeren aanpassing huisstijl door gehele organisatie en off- en online middelen, bewaken budget. Aansturen bureaus doorvoering in concepten. Ontwikkeling digitale kaart en coördinatie uitvoering en interne communicatie. Introductie narrowcasting. Interne campagne Diversity & Inclusion.

Oktober en november 2010
Social Media plan voor Resto VanHarte – Freelance opdracht.

Opstellen strategisch Social Media plan aan de hand van doelstellingen en doelgroepen, bedenken en uitwerken online concepten inclusief planning en monitoring.

November 2009 – september 2010
Communicatie & Marketing regisseur Boer & Croon – Freelance opdracht.

Verantwoordelijk voor interne en externe communicatie van de sectoren Zakelijke Dienstverlening en Handel & Industrie, inclusief PR. Initiëren en organiseren/coördineren van evenementen: executive dinners, workshops en themabijeenkomsten. Nieuwe marketingcommunicatieconcepten ontwikkelen met sectorvoorzitter. Formuleren communicatie- en marketingstrategie voor de sectoren. Schrijven jaarplan, inclusief budget en bewaking voortgang. Initiëren, analyseren en presenteren van branche- en organisatieonderzoek. In kaart brengen van en inspelen op trends en marktontwikkelingen.

Juni 2009 – maart 2010
Online PR & marketing specialist Cheqqer, TUI Travel PLC – Freelance opdracht.

Bekendheid genereren merk Cheqqer onder de doelgroep, ontwikkelen en produceren online concepten, inspelen op trends en marktontwikkelingen, zorgen voor aanwezigheid van het merk op relevante plaatsen, inzet en uitbouw Social Media, monitoring berichtgeving en reputatie Cheqqer en hierop reageren, introductie Cheqqer blog, opbouwen en onderhouden pers- en mediarelaties

Mei 2008 – mei 2009
Conceptontwikkelaar & copywriter online reclamebureau Rhinocreations.

Expert op het gebied van online ontwikkelingen. Vertalen van de strategie en doelstellingen van de klant naar creatieve online oplossingen middels conceptontwikkeling. Concepten overbrengen in wervende teksten. Klanten zijn onder meer Amstel International, AEGON Bank, Eredivisie Live, Vrumona en War Child.

Maart 2007 – december 2007
Brandmanager Summum Reizen – Freelance opdracht.

Volledige verantwoordelijkheid voor het merk Summum Reizen. Resultaatgericht opereren. Belangrijkste meetpunten: aantal boekingen, omzet en marges. Leiding geven aan Summum medewerkers (10), samenwerking met afdelingen Inkoop, Financiën, PZ en Marketing en externe partijen als marcombureau.

December 2006 – maart 2007
Marketingcommunicatie adviseur Terra Travel – Amsterdam. Freelance opdracht.

Projectmanagement. Invulling geven aan het strategisch marcomplan voor de merken Baobab Reizen en Summum Reizen door ontwikkeling middelen. Volledig traject, zowel in- als extern. Van implementatie nieuwe website, radiocommercial en billboarding op televisie, tot on-line games, virals en initiëren partnerships met geschikte a-merken. Werkzaamheden vragen om creativiteit, snel schakelen met verschillende partijen, budget gestuurd opereren.

Maart 2005 – december 2006
Communicatie adviseur KPMG. Freelance opdracht.

Projectmanagement. Werkzaamheden zijn met name gericht op de – van concept tot uitwerking – begeleiding van arbeidsmarktcommunicatie projecten. Geïntegreerd, off- en online. Voorop staan het adviseren en servicen van interne klanten, het opstellen van briefings, het beoordelen van creatief werk en het coördineren van design- en reclamebureaus. Hierbij hoort ook een goede financiële verslaglegging. Belangrijk zijn de processen; de centrale rol in het intern en extern afstemmen van de projectstatus.

2001 – maart 2005
Product-/Projectmanager Game Stream van Planet Internet – KPN Internet.

Game Stream is de Gaming on Demand dienst van Planet Internet en beschikbaar voor huishoudens met een breedbandverbinding. De werkzaamheden betreffen onder meer het implementeren van websites, het opzetten en uitvoeren van marketingacties op basis van marktsegmenten intern en in samenwerking met reclamebureau en publishers, het sluiten van contracten en onderhouden van contacten met game publishers, projectmanagement ten behoeve van productinnovatie, de verantwoordelijkheid voor de Quality of Service van de website www.planet.nl/gamestream.

1998 – 2001
Bladmanager Buskruit. Freelance opdracht tijdens studie aan UvA.

Totale productie tijdschrift Buskruit van Netwerk VSP, oplage 25.000, controlled circulation blad. Doelgroep zijn jongeren in de leeftijdscategorie 13 – 23 jaar die wekelijks folders, huis-aan-huisbladen, samples e.d. rondbrengen. Werkzaamheden bevatten het arrangeren en houden van interviews met jonge bekende Nederlanders, het regelen van joint promotions, het schrijven van allerlei artikelen, het aansturen van redacteuren, fotografen, ontwerpers en drukker.

1997 – 1998
Communicatie medewerker – Customer Care Company (CCC).

CCC is een full-service bureau dat werkt vanuit doelgroepgerichte communicatie. Het verzorgt hierin de gehele keten: strategie, concept, copy en projectmanagement. Werkzaamheden zijn gericht op relatiebeheer, conceptcreatie en uitvoering hiervan. Hierbij worden de bij het netwerk aangesloten ontwerpers, fotografen en redacteuren aangestuurd. Productie van artikelen voor business-to-business bladen voor verschillende vakgebieden. Op basis van interviews, maar ook (desk) research.

 

Algemene Vaardigheden en Interesses

 

Talenkennis
Engels mondeling vloeiend, schriftelijk vloeiend.

Duits mondeling goed, schriftelijk goed.

Frans mondeling goed, schriftelijk goed.

Workshops & Business Courses
Unilever, Masterclass.

KPN, Masterclass.

Postbank, Masterclass.

Rijbewijs
B, sinds januari 1992.

Interesses
Muziek (concerten, festivals), mode, trends, film, tennis, interieurarchitectuur, lezen, reizen.

Nevenfunctie 1999 – 2000
Voorzitter Activiteitencommissie Studievereniging UvA/VU Marketing Associatie Amsterdam (MAA).